Nejlepší prostředek na imunitu?

​Tohle dokáže naštvat: Jdete poctivě za svými cíli, den za dnem na sobě tvrdě pracujete, ale ze hry vás z ničeho nic vyřadí nepříjemná viróza. Nejen na jaře a na podzim se proto hodí vybudovat si neviditelný štít v podobě dobré obranyschopnosti. Začít můžete polehounku. Zkuste třeba některý z těchto jednoduchých tipů.



Nejlepší prostředek na imunitu? Tady jsou 4 tipy, jak ho vybrat


1. TIP: vitaminy na posílení imunity

Bez přísunu vitaminů C a D by imunitní buňky nezvládaly plnit svou funkci. Jste odpůrci “zobání” tabletek? Pak je třeba se soustředit na jejich přísun přírodní cestou. Zatímco šípek, rybíz nebo chilli papričky jsou přímo nabité “céčkem”, vitamin D si tělo dokáže vyrobit čistě za pomoci slunečních paprsků. V zimním období jej můžeme doplnit z ryb, hovězího masa či vajec.


2. TIP: astaxanthin

Že je přírodní astaxanthin až 6000x silnější, než vitamin C, už jsme zmiňovali mnohokrát. Náš Astaforce jej nabízí v příjemné formě rozpustného nápoje. Kromě astaxanthinu navíc směs obsahuje i selen a zinek, které hrají v imunitním systému taktéž významnou roli.


3. TIP: bylinky a ovocné čaje

Bylinkový či ovocný odvar – staletími prověřený imunitní elixír našich babiček. Z ovocných “čajů” je favoritem šipek, a to díky zmíněnému vysokému obsahu vitaminu C. Za vyzkoušení stojí například i všestranný rakytník. Z bylinek je pro podporu imunity vhodná mateřídouška, šalvěj či echinacea, která je speciálně vhodná pro prevenci infekcí dýchacích cest.


4. TIP: dostatečný a kvalitní spánek

Tak příjemný a účinný způsob ochrany imunity, který nic nestojí – a přesto nemalá část populace trpí jeho nedostatkem. Přitom je dokázáno, že aby mohl náš imunitní systém naplno pracovat, potřebujeme nejlépe osm hodin kvalitního a nerušeného spánku každý den. K lepšímu spánku mohou (vedle změny našich návyků) přispět i drobnosti: třeba zatemňovací závěsy, kvalitní polštář nebo pěkné nové povlečení.