Jak se dobře cítit i vypadat po 40?

„Ve dvaceti má žena tvář, jakou jí nadělila příroda. Ve třiceti takovou, jaký žije život. A v padesáti takovou, jakou si zaslouží,“ řekla kdysi legendární Coco Chanel.

Vynechala ale klíčový milník – čtyřicítku. Proto pro vás máme 4 tipy, jak si zajistit mladistvý vzhled a skvělou kondici i v této dekádě života. 


Jak nastartujete hubnutí po 40 


Hubnutí po čtyřicítce jde hůř – a to kvůli zpomalenému metabolismu a hormonálním změnám, které způsobují postupnou ztrátu svalové hmoty. Vyhněte se ale všem bramborovým dietám, celerovým detoxům a dalším lákavým zkratkám. Hladověním kila neztratíte, naopak metabolismus ještě zpomalíte. Navíc přijdete o další svaly, které jsou pro hubnutí nepostradatelné. 


V první řadě si vytvořte kalorický deficit – váš kalorický příjem musí být nižší než váš kalorický výdej. V druhé řadě vsaďte na pravidelnost – ať už v jídle, cvičení či spánku. Do jídelníčku zařaďte víc bílkovin (ryby, vaječné bílky, tofu, tempeh) a začněte se hýbat. Perfektní je silový trénink kombinovaný s kardio aktivitou (běh či chůze).


Jezte potraviny nabité živinami a energií


Krása začíná uvnitř. Ani to nejdražší pleťové sérum vás nezachrání, pokud má vaše pleť a organismus málo živin. K úhlavním nepřátelům mladistvého vzhledu patří alkohol, cigarety, káva, uzeniny a konzervované potraviny nabité cukrem a solí. Nadměrné množství soli organismus dehydratuje a suchá pleť je náchylnější k tvorbě vrásek. Cukr zase negativně ovlivňuje tvorbu kolagenu a podporuje zánětlivé procesy v těle. Servírujte si proto čerstvé, nezpracované potraviny – ovoce, zeleninu, celozrnné výrobky. Omlazující účinek mají také potraviny s vyšším obsahem vitaminu C a jiných antioxidantů – kiwi, pomeranče, borůvky, šípky, papája či zakysané nápoje. 


Dostatečný spánek a pohyb dělají divy


Slyšeli jste to zřejmě stokrát, ale stále platí, že alfou a omegou je kvalitní jídelníček, dotatečný spánek a pohyb. Sedavý způsob života snižuje fyzickou kondici a zvyšuje riziko nemocí. A nedostatek spánku a pravidelného odpočinku připočítá vaší tváři roky. Pro hloubkovou relaxaci do života zařaďte japonskou terapii shinrin-yoku, která se překládá jako koupání v lese. Jde o pomalé procházky a pobyt v přírodě, kde vdechujete esenciální oleje okolních stromů. Výzkumy z japonské Chiba University ukázaly, že už po 40minutové procházce cedrovým lesem měli lidé nižší hladinu stresového hormonu kortizolu. Pobyt v lese zklidňuje mozkovou aktivitu, zlepšuje náladu a podporuje imunitu. 


Podpořte tělo anti-age suplementy


Kolagen, omega kyseliny, antioxidanty. Svatá anti-age trojice pro zachování mladistvé pokožky a vitálního těla. Množství kolagenu po 27. roku života prudce klesá, proto jej začněte pravidelně doplňovat. Je to důležitý strukturální protein, který podporuje elasticitu kůže a zdraví chrupavek i vazů. Tvorbu kolagenu pomáhají stimulovat také omega-3 kyseliny, které zpomalují vznik vrásek a udržují pleť vláčnou. 


A nezapomeňte zařadit také antioxidanty – výzkumy prokazují, že zpomalují stárnutí pleti, zmírňují záněty v těle a chrání pokožku před UV zářením. Při jejich nedostatku se tělo nedokáže bránit oxidativnímu stresu a stárne rychleji. K dobře známým antioxidantům patří resveratrol, vitamin C či karotenoidy. V posledních letech roste popularita přírodního astaxanthinu, který je až 6 000x silnější než vitamin C a zlepšuje kondici celého organismu – včetně pleti a vlasů.