Jak posílit imunitu po antibiotikách?

​Antibiotika pomohou vašemu tělu zbavit se bakterií, které způsobují závažná onemocnění ale zároveň zbaví tělo prospěšných bakterií, které jsou pro zdravý život nebytné. Jestliže máte za sebou léčbu antibiotiky, je čas zamyslet se nad tím, jak vrátit tělo do přirozené rovnováhy. Někdy se říká, že imunita je v břiše (tedy zejména ve střevech) a to je oblast, na kterou byste se měli zaměřit. 

Pokud to podceníte, může se stát, že se dostanete do bludného kruhu, kdy užívaná antibiotika, která vás zbaví nemoci ale vedou také ke snížení imunity, vedou k opětovné nemoci, kterou je potřeba opět řešit antibiotiky, které …  a to se opakuje několikrát.

Jak z toho ven? 

Po léčbě antibiotiky se doporučuje zvolit pečlivě stravu a doplňky stravy, které vám pomohou usnadnit rychlý návrat k normálu, kdy bakterie ve střevech fungují v rovnováze. 

Prvním krokem mohou být probiotika například v podobě bakterií mléčného kvašení. Pravidelná konzumace jogurtů, které obsahují živé kultury nebo kefíru má šanci dodat do vašich střev potřebné bakterie.

Druhou skupinou jsou prebiotika, tedy látky, které pomáhají rozvoji a růstu probiotik. Jezte hodně ovoce, zeleniny a zvolte celozrnné obiloviny, které mají vysoký podíl vlákniny. Možná jste slyšeli, že bychom měli konzumovat 5 porcí ovoce a zeleniny denně. Schválně si spočítejte, kolikrát si dáte ovoce v průběhu dne. Ovoce a zeleninu si můžete dát také ve formě nápoje - fresh džus nebo smoothie se také počítá.

Můžete jistě sáhnout i po doplňcích stravy, které jsou přímo navrženy pro podporu imunity. Hledejte látky jako zinek, selen, vitamíny a nezapomínejte na antioxidanty. Novinkou je ve vodě rozpustný astaxanthin, což je látka, která svým antioxidačním účinkem překonává Vitamín C. Jeho antioxidační schopnosti jsou fenomenální v tom, že každá molekula dokáže svůj antioxidační efekt zopakovat několikrát na rozdíl od většiny běžných antioxidantů. V přírodě se vyskytuje třeba v těle krevet (růžová barva) najdete ho i v těle lososů. Můžete vyzkoušet třeba čtyřtýdenní pitnou kůru od Astaforce. 

Silná imunita je o dlouhodobém a zodpovědném přístupu k vašemu tělu (dostatek spánku), čisté mysli (to si můžeme přeložit jako méně stresu), posilování (tedy času, který si vyhradíte jen pro sebe na běh nebo jógu či fitko), otužování (např. sauna nebo pravidelné plavání), uvážlivé stravě (vynechat všechny fast foody a nevybírat si smažená jídla v restauraci).


Nezvládnete všechno hned. Začněte postupně, tím jednodušším a každý úspěšný krok vás i vaše tělo bude motivovat k dalšímu kroku, náročnějšímu… Přečtěte si naše tipy, jak podpořit imunitu na jaře.